Du benytter en utdatert nettleser som Vinmonopolet.no ikke lenger støtter

Vennligst last ned en av følgende oppdaterte, gratis og gode nettlesere:

Vi ønsker deg velkommen igjen.

Tilbake

Best på kundeopplevelser!

Vinmonopolet går helt til topps i både KPMGs og Virke sin kåring av kundeopplevelse og service.
Norges beste på kundeopplevelse artikkel.jpg
Foto: Ellen Jarli

Vinmonopolet gikk til topps i KPMGs norske forbrukerundersøkelse om kundeopplevelse og vant Virke sin Handelspris - på samme dag!

Så ja - vi kan nå trygt si at Vinmonopolet skaper Norges beste kundeopplevelser! 

- Dette er helt fantastiske resultater som vi er veldig, veldig stolte av. Det er alle våre flotte ansatte som står bak disse resultatene, sier administrerende direktør Elisabeth Hunter.- Utfordringen fremover blir å gjøre oss å gjøre oss fortjent til den tilliten vi er vist gjennom å utvikle og fornye oss videre, sier hun.

Legger vekt på både digitale og fysiske kundemøter
Rådgivnings- og revisjonsselskapet KPMG har spurt 2 500 norske forbrukere om å evaluere og vurdere sine kundeopplevelser hos kjente merkevarer i seks ulike bransjer. I år troner Vinmonopolet på toppen, foran populære online-selskaper som Zalando og Vipps.
- Vi vektlegger gode kundemøter digitalt som i butikk. Vi er en monopolbedrift og må derfor levere til det beste for kunden uavhengig av hvilken kanal kunden foretrekker å handle i, sier Hunter.

- Et fyrtårn i norsk varehandel
Virke sin handelspris legger også vekt på Vinmonopolets samspill mellom fysiske butikker, nett, app og kundesenter i sin begrunnelse: "Mye av suksessen skyldes solid satsing på kundeservice, faghandel og samfunnsansvar, men også en svært velutviklet kanalstrategi med et tett samspill mellom kjedens fysiske butikker, netthandel, app og kundesenter. Kjeden fremstår som et fyrtårn i norsk varehandel og har i mange år vært et forbilde for alle som er opptatt av moderne kjededrift."