Du benytter en utdatert nettleser som Vinmonopolet.no ikke lenger støtter

Vennligst last ned en av følgende oppdaterte, gratis og gode nettlesere:

Vi ønsker deg velkommen igjen.

Spesialbestilling

Ønsker du å bestille en vare du vet er tilgjengelig hos en importør? Her er svar på de mest stilte spørsmålene.

Vinmonopolet importerer ikke varer selv, men kjøper varer fra flere hundre forskjellige Norske importører. Og vi vil selvsagt gjøre det vi kan for å få tak i varene du er på jakt etter selv om vi ikke har dem i vårt sortiment. Så hvis du er ute etter en vare du ikke finner i vår nettbutikk bør du lese videre!

Først kan det være greit å vite at du kan importere øl, vin og brennevin til privat bruk uten å søke om tillatelse. Se informasjon fra Tolletaten her.
 

Vi kan hjelpe deg med spesialbestilling

Du kan også ta kontakt med en norsk importør og høre om de kan skaffe varen(e) for deg. Her finner du oversikt over alle norske importører som vi har avtale med. Hvis en importør kan skaffe varen for deg hjelper vi deg med å gjøre en såkalt spesialbestilling:

Det er viktig at du sjekker med aktuell importør/grossist om varen er å få tak i, og at de har det antallet du ønsker. Grossisten gir deg også Vinmonopolets utsalgspris. Når dette er klart sender du inn spesialbestillingsskjema til kundesentret spesialbestilling@vinmonopolet.no. Skjemaet kan du laste ned her (Word-dokument). Eller du kan ta kontakt med Kundesenteret for å få det tilsendt (kundesenter@vinmonopolet.no, tlf 22 01 50 00).

Kundesenteret tar kontakt med grossisten for å få bekreftet ordren før varen blir bestilt til ditt Vinmonopol. Behandlingstiden varierer etter hvor raskt varene kan leveres og hvor kjapt grossisten gir oss nødvendig informasjon.