Publisert 26.4.2024
I 2023 toppet Vinmonopolet hele tre store omdømmeundersøkelser.
– Først og fremst: takk til alle våre kunder og hele det norske folk for den støtten dere viser oss gjennom omdømmemålingene. Det inspirerer oss til å fortsette innsatsen og utvikle oss videre. Vinmonopolet er en sentral del av en ordning det er verdt å verne om – og være stolt av, sier adm direktør Elisabeth Hunter.
Års- og bærekraftsrapporten oppsummerer hvordan vi i 2023:
- Jobbet med kompetanseutvikling og kundeopplevelser
- Videreutviklet sortimentet vårt for å tilpasse oss internasjonale og nasjonale trender.
- Jobbet for å sikre effektiv drift. Vinmonopolet hadde i 2023 et driftsresultat på MNOK 308, hvorav halvparten overføres til staten.
- Fortsatte arbeidet for å sikre at mindreårige og berusede ikke fikk kjøpt alkohol hos oss. Vi spurte 95,9 prosent av alle under 25 år om leg i 2023, ifølge interne målinger.
- Fortsatte og videreutviklet vår innsats som pådriver for anstendige arbeidsforhold og respekt for menneskerettigheter i verdens drikkevareindustri
- Jobbet mot målet om å redusere våre klimagassutslipp med 55 prosent innen 2030.