Vinmonopolet på topp i BIs kundebarometer
Vinmonopolet er kåret på topp i Norsk kundebarometer for 2023.
Publisert:
- Prisen bekrefter den gode jobben som gjøres hver dag i våre butikker. For en 100-årig monopolbedrift er det ekstra gøy å se at kundene er så fornøyd med oss, sier adm. direktør Elisabeth Hunter.
Kundetilfredshet og et solid omdømme bygges over tid, det bygges litt etter litt hver gang noen er i kontakt med oss, enten de er på Polet, oppsøker vinmonopolet.no eller benytter vårt kundesenter. Det er denne prisen et bevis på at vi lykkes med.
- Jeg er dypt imponert over kollegene mine, og veldig stolt over å få være leder for et så fantastisk team. Denne prisen går til alle dem, sier Hunter.
Vinmonopolet slår rekord
I undersøkelsen har 5184 norske forbrukere gitt tilbakemelding på hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har 159 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer blitt bedømt. Vinmonopolet oppnådde 86,5 poeng. Dette er den høyeste scoren noensinne målt i Norsk Kundebarometer.
– Første gang vi målte Vinmonopolet i 2000 endte de faktisk opp blant de ti dårligste bedriftene. En kundeorientert visjon og god gjennomføringskraft har bidratt til å snu resultatene og gjøre dem til en av nordmenns største favoritter. Vinmonopolet er et godt eksempel på at bedrifter har muligheter til å bli best, selv med et dårlig utgangspunkt, sier Pål Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.