Tilbake
Kundeservice

Levering av bestilte varer

Du kan velge mellom å hente i en av våre butikker, hente på posten eller å få varene levert hjem på dør.
Varebud rekker en pappkasse med Vinmonopolets logo til en dame som står i en åpen inngangsdør.

Du velger leveringsmåte når du gjennomfører bestillingen. Da får du se forventet leveringstid og fraktkostnader. Etter at bestillingen er gjennomført kan du sjekke ordrestatus ved å logge inn på Min side. 

Leveringstid og fraktkostnad

Leveringstiden varierer avhengig av leveringsmåte, hvor varen er tilgjengelig på lager og hvor langt varen skal sendes. Fraktkostnad varierer avhengig av volum og leveringsmåte. 

Om du trenger varene til en bestemt dato, anbefaler vi å bestille to uker før. Da er det også tryggere å bestille varer som er på vårt nettbutikklager eller i butikk, fordi det tar lenger tid om varene må bestilles fra grossistene. I nettbutikken er varene tydelig merket med lagerstatus.  

Merk: Varer på lager i butikk

Vi kan dessverre ikke frakte varer mellom butikker. Det vil si at varer som kun finnes på lager i butikk, bare kan bestilles for henting i de butikkene. De kan heller ikke bestilles for hjemlevering eller henting på posten.

Hente i butikk

Du betaler ikke frakt når du velger å hente i butikk. Vi ber om at du henter varene så raskt som mulig, da mange butikker har begrenset lagerplass.

Leveringstid for henting i butikk

Lagervarer er normalt klare for henting innen to timer. Om varene må bestilles, kan det ta inntil 5 virkedager. I noen områder, og for visse bestillingsvarer, kan leveringstiden være lenger.

Finn butikker og åpningstider 

Hente på posten 

Du kan hente på posten eller post i butikk: 

  • mandag-fredag fra kl 9-18
  • lørdag fra kl 10-16 

Fraktpriser for å hente på posten

Fraktprisen for levering på posten er basert på vekten av varene du bestiller. Emballasjekost kommer i tillegg.

Fraktprisen beregnes i handlekurven og er fra kr 112,- pr levering.

Priseksempel:

  • 6 flasker kr 149,-
  • 12 flasker 242,-

Fri frakt

Hvis du bor i en kommune uten Vinmonopol, eller det er mer enn 30 km til nærmeste butikk, dekker vi fraktkostnaden. Om dette gjelder deg, får du beskjed om det når du velger leveringsmåte.

Alternativt kan du sjekke om du kan få fri frakt her 

Leveringstid for henting på posten

Lagervarer kan normalt hentes etter 1-3 virkedager. Om varen må bestilles, tar det vanligvis 4-8 virkedager. I noen områder, og for visse bestillingsvarer, kan leveringstiden være lenger.

Levering på dør (hjemlevering)

Levering skjer mellom kl 9-18 på hverdager.

Det er ingen krav til minste bestillingskvantum, men det er en maksimumsgrense på 750 kg. Dette tilsvarer omtrent 600 flasker med vin (glass, 75 cl). 

Når Bring Home Delivery har mottatt varene på sitt mottak, sender de deg en SMS der du kan velge tidspunkt for leveringen. 

Varene kan bare leveres til deg eller en annen person i din husstand. Den som tar imot varene, må vise gyldig legitimasjon og kan ikke være synlig beruset. 

Dersom ingen er til stede for å ta imot varene, blir de returnert til Vinmonopolets lager. Du vil da bli belastet for fraktkostnadene, og må eventuelt bestille varene på nytt.

Leveringstid for hjemlevering

Lagervarer kan normalt leveres etter 3-4 virkedager. Om varene må bestilles, tar det vanligvis 5-7 virkedager. I noen områder, og for visse bestillingsvarer, kan leveringstiden være lenger.

Fraktpriser for hjemlevering

Pris per leveranse er fra kr 205,-. Fraktprisen er basert på vekten av varene du bestiller og vil være ulik i forskjellige postnummersoner. Emballasjekostnad vil komme i tillegg. 

Angrerett og avbestilling 

Inntil du har mottatt varene, har du rett til å avbestille. 

Etter at varene er levert, har du angrerett, som gir deg mulighet til å heve kjøpet innen 14 dager. 

Om du vil avbestille eller benytte deg av angreretten, ber vi deg om å kontakte oss på kundesenteret så snart som mulig. 

For mer informasjon, se salgsbetingelsene, eller ta kontakt med oss på kundesenteret.  

Mer informasjon

Se ofte stilte spørsmål 

Du kan også få hjelp ved å kontakte oss på kundesenteret.

  • Telefon: 22 01 50 00
  • E-post: [email protected]
  • Chat: se nederste høyre hjørne på nettsidene (ikke i app)