Reklamasjon på varer

Slik reklamerer du på varer hos Vinmonopolet.

Polrose på grønn bakgrunn.

Har du kjøpt en vare hos oss som det er noe feil med? Da kan du ta den med til en av våre butikker, hvor de vil vurdere om du kan reklamere på varen.

Les ogsåHvordan vet du at det er noe feil med vinen?

Ødelagt vinkork og tom vinflaske.

Slik reklamerer du på en vare

For at vi skal kunne vurdere varen må det være tilstrekkelig innhold igjen på emballasjen. Du kan ikke reklamere på en tom vare. Reklamasjonen bør skje innen rimelig tid etter kjøp, maksimalt to år for vanlig vin, fem år for lagringsvin.

Ta kontakt med kundesenteret vårt dersom du vil reklamere på en vare som er kjøpt i nettbutikken og som ble levert på dør eller med post, men ikke har anledning til å ta med varen til en av våre butikker.

Ta gjerne med kvittering

Vi anbefaler at du tar med kvittering når du skal reklamere på et produkt, slik at vi kan se når varen er kjøpt. Dersom varen er kjøpt i nettbutikken finner du kvittering under Mine kjøp. Her finner du også digital kvittering fra butikk dersom du registrerte kjøpet i appen før du betalte.

Les ogsåSlik får du digital kvittering på Vinmonopolet

Tegning av hånd som holder en mobil.